Catcher throw SMבייסבול התחיל בארה"ב במאה ה-18 והתפשט במהירות לקריביים, דרום אמריקה ויפן. יש ליגות בייסבול ‏בכל ‏רחבי אמריקה, אסיה ואירופה. הבייסבול הינו כיום אחד מענפי הספורט הפופולריים ביותר ‏בעולם, ‏ועכשיו הבייסבול הוא כאן בישראל‎. ‎
‎במשחק הבייסבול יש 9 שחקנים בכל קבוצה. קבוצה אחת משחקת הגנה במגרש והקבוצה השניה ‏משחקת ‏התקפה, כלומר, חובטת. מגיש מקבוצת ההגנה זורק את הכדור ממרכז המגרש לעבר החובט. החובט מהקבוצה ‏היריבה צריך ‏לחבוט בכדור. אם החובט מנסה לחבוט ומפספס את הכדור, זה נקרא "סטרייק". לאחר ‏‏3 סטרייקים. לאחר 3 פסולים בסיבוב הקבוצות מתחלפות.
בכל פעם ששתי הקבוצות ‏התחלפנו, זה ‏נקרא סיבוב (אינינג) ויש 9 סיבובים במשחק. הרעיון הוא לעשות יותר ריצות (נקודות) , ‏מהקבוצה ‏היריבה.
כיצד עושים נקודה?
יש ארבעה בסיסים: בסיס הבית (משם החובט חובט), בסיס ‏ראשון, בסיס שני ובסיס שלישי. כאשר החובט חובט בכדור, הוא רץ מסביב לבסיסים, או עד ‏שהוא עושה ‏נקודה, או עד שהקבוצה היריבה פוסלת אותו על ידי נגיעה בו באמצעות הכדור. אם החובט ‏מקיף את ‏כל ארבעת הבסיסים (ולא חייב להיות בבת אחת) ומגיע בשלום לבסיס הבית, זה נקרא ‏נקודה.‏ אם הכדור שהחובט חבט נתפס באוויר, הוא פסול.
‎הקבוצה עם הכי הרבה נקודות מנצחת את המשחק.‏

 

 

בואו נדבר!

Please type your full name.
Invalid email address.
Invalid Input
Invalid Input