שאלה

השופטים משיבים

החוקים הרלוונטיים

המהלך הזה קורה מידי פעם במשחקים.

לאחר שהשופט מכריז על 4 "בולים" (הגשות לא מדויקות) מגיע לחובט להתקדם לתחנה ראשונה ללא סיכון לפסילה. אם יש רצים נוספים שעקב התקדמות החובט חייבים גם הם להתקדם, אז גם להם מוענק התקדמות ללא סיכון לפסילה.
האם החובט יכול להמשיך להתקדם (ולקחת על עצמו סיכון לפסילה) כלומר: האם הכדור עדיין במהלך המשחק?
לדוגמה: אם לוקח לתופס יותר מדי זמן להחזיר את הכדור למגיש.

כן הכדור חי והמשחק ממשיך.

לכול הליגות ולכול הגילאים (למעט המיינורס שאין "בולים" ולכן מהלך כזה לא יכול לקרה) מותר לחובט והרצים להתקדם מעבר לתחנה שהוענק להם ולקחת על עצמם את הסיכון לפסילה. גם רץ אשר לא הוענק לו התקדמות יכול לנסות להתקדם.

(h) 7.05 בחוקים של ה- OBR  ושל ה- Little League ולגבי חוקי איגוד הבייסבול:

11.04.05 למיינורס, 12.07.05 לג'וביניילס ו- 13.07.05 לקדטים ולג'וניורס

שאלת המשך: האם התשובה שונה אם הכדור יצא מחוץ למשחק?

אכן כן, אם הכדור (בול 4) יוצא מהמגרש הכדור מת (כלומר המשחק מפסיק). לכול רץ (כולל החובט) מוענק התקדמות של תחנה אחת ממיקומו החוקי בעת ההגשה.

מכוון שבעת ההגשה החובט היה בתחנת הבית הוא לא רשאי להתקדם מעבר לתחנה ראשונה.

הרצים האחרים גם מוענקים התקדמות של תחנה אחת.

(אין כפל מענקים).

(h) 7.05 בחוקים של ה- OBR  ושל ה- Little League ולגבי חוקי איגוד הבייסבול:

11.04.05 למיינורס, 12.07.05 לג'וביניילס ו- 13.07.05 לקדטים ולג'וניורס

אבקש הסבר על החוק שמחייב את הרץ לגלוש

קודם כול, אין חוק שמחייב את הרץ לגלוש באף לא אחד מהליגות שלנו. לעומת זאת, יש חוק למניעת ‏התנגשויות לא חוקיות/אלימות.‏

החוק למניע התנגשויות לא חוקיות/אלימות, מיועד להגן על השחקנים מפני פציעה כאשר רץ נכנס בכוח ‏‏(מתנגש) בשחקן הגנה בעת ששחקן ההגנה מנסה לפסול אותו.‏

אם יש התנגשות לא חוקית, הרץ פסול. אם השופט מחליט שההתנגשות נעשתה בכוונה ובמטרה לפגוע, הוא ‏אף רשאי לסלק את הרץ מהמשחק.‏

בקיצור, כאשר רץ מתקדם לתחנה, אסור לא להיכנס בכוח בשחקן ההגנה אם (1) שחקן ההגנה מחזיק בכדור ‏וממתין לנגוע בו או (2) שחקן ההגנה בתהליך תפיסת הכדור שנזרק אליו במטרה לפסול את הרץ. על מנת ‏להימנע מהפגיע הרץ יכול לגלוש, לעקוף (כול עוד הוא לא יוצא מקן הריצה), להתחמק, לעצור, לסגת או כול ‏פעולה אחרת להימנע מהתנגשות.‏

זה לא אומר שאין התנגשויות חוקיות במהלך משחק, והחוקים מכילים מספר דוגמאות. לדוגמה: אם הכדור ‏נזרק לתופס מהשדה המרכזי, ונמצא באזור התחנה השנייה בדרכו לתופס כאשר ההתנגשות קורה, לא ניתן ‏לטעון שהתופס היה בתהליך תפיסת הכדור. לעומת זאת עם הכדור כבר הגיע לאזור מסביב לתחנה הבית, ‏השופט בהחלט יכול לקבוע שהתופס היה בתהליך התפיסה ולפסול את הרץ.‏

עבור המיינורס: 1.07.18

עבור הג'וביניילס: 12.07.18

עבור הקדטים והג'וניורס: 13.07.14

עבור הבוגרים: 14.07.14

ולמעט פרט קטן בחוק לבוגרים, החוקים זהים.

במשחק שהייתי, המאמן ערער לשופט שהספירה על החובט ("בול" ו- "סטרייק") הייתה שגויה. לפחות פעם אחת ‏הוא אכן גרם לשופט לתקן את הספירה ואף להחזיר את החובט מהתחנה הראשונה כדי להמשיך את תורו כחובט.‏
האם אפשר לערער על הספירה? אני חשבתי שלא ניתן לערער על "בולים" ו"סטרייקים"?‏

ערעור על ספירת החובט הנו לגיטימי ובמיוחד אם יש טעות. לעומת זאת אסור לערער או אפילו להתווכח על הגשה ‏‏– אם זה "בול" או "סטרייק" שזה החלטת שופט ולא עניין של חוק. ‏

במיוחד בליגת הג'ובניילס, שיש לנו חוק שמחסיר "בול" מהספירה כאשר חובט לא מניף את המחבט להגשה טובה ‏‏("סטרייק"), ובתנאי שאכן כבר יש "בול" בספירה להוריד. המונה שמחזיק השופט אינו מסוגל להחסיר ולכן ‏לפעמים יש בלבול.‏

כמובן, השופט יתקן את הספירה (כולל להחזיר את החובט מהתחנה הראשונה להמשיך את תורו כחובט) רק אם אכן ‏הוא משוכנע שהוא טעה.‏

 

האם הנגיעה חייב להיות על גוף הרץ כדי לפסול אותו או האם הנגיעה יכול להיות על בגדיו (כגון שרוול)?‏

"השחקן" נחשב הגוף, בגדיו או ציודו. לכן אם הנגיעה הייתה על השרוול, הרץ פסול.‏
שים לב שחוקי ה- ‏IAB ‎‏ כוללים תוספת מיוחד לציצית שהם אינם חלק מהגוף ולכן כדור הגשה שפוגע בציצית אינו נחשב פגיע ‏בחובט ואם הנגיעה של שחקן הגנה ברץ היא רק בציצית, הרץ לא פסול.‏

חוק 2.00‏

במשחק קדטים, עם שני פסולים ורצים על כול התחנות, הופיע חובט שלא היה תורו לחבוט. המאמן של קבוצת ההגנה חיקה ‏עד שהוגש הגשה ראשונה לחובט ואז ערער.‏ לאחר שהוברר שאכן צדק בערעור, השופט פסל את החובט הנכון (שהיה אמור לחבוט).‏
בסיבוב הבא החובט שחבט לא בתורו התחיל כחובט ראשון.‏
האם הכול היה כשורה?‏

הזמן הנכון להגיש ערעור על חובט שלא בתור, זה לאחר שסיים את תורו ולפני ההגשה הבאה או המהלך הבא. במקרה כזה ‏החובט הנכון פסול וכול התקדמות של רצים בתחנות שנובעת מהפיכת החובט לרץ, מבוטלת (התקדמות שלא נובעת מהפיכת ‏החובט לרץ, נשארת). החובט שבתור אחרי החובט שזה עתה נפסל, הוא הבא בתור (אלא אם הוא ניצב על אחת התחנות ‏ואז מדלגים עליו).‏

אם מגלאים את הטעות בזמן שהחובט (הלא נכון) עדיין ניצב לחבוט, אין עונש ופשוט החובט הנכון מחליף אותו עם הספירה ‏הקיימת.‏

‏ במידה ולא מגישים את הערעור לפני ההגשה הראשונה לחובט הבא או ביצוע מהלך, החובט שחבט בטעות הופך בדיעבד ‏לחוקי ואחריו יבוא מי שבדרך כלל חובט אחריו.‏

 
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account